Δήλωση Πολιτικής Ποιότητας
Θεσσαλονίκη, 28 Δεκεμβρίου 2017 (Έκδοση 4η)
1.1. ΣΚΟΠΟΣ
Η Πολιτική του Ι.ΜΕΤ. είναι:
- Η προσφορά υπηρεσιών που συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις και τους χρόνους παράδοσης.
- Η συμμόρφωση με τη νομοθεσία που αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια των υπηρεσιών του.
- Η βελτίωση των λειτουργιών του, ώστε οι υπηρεσίες του να θεωρούνται υψηλής ποιότητος.
- Η συνεργασία με τους πελάτες και τους εξωτερικούς του συνεργάτες, με στόχο την βελτίωση των υπηρεσιών του.
- Η βελτίωση των εργαζομένων, ώστε να εκτελούν τα καθήκοντα τους αποτελεσματικά και να συμμετέχουν ενεργά στην συνεχή βελτίωση της ποιότητας της εργασίας τους.
- Η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές και με τις απαιτήσεις σχεδιασμού του προϊόντος / υπηρεσίας.
- Η συνεχής βελτίωση του Συστήματος Ποιότητας, μέσω των Εσωτερικών Επιθεωρήσεων και των συναντήσεων της Επιτροπής Ποιότητας, και της επιβεβαίωσης της άρσης τυχόν αποκλίσεων.
- Η θέση σε εφαρμογή και η ανασκόπηση της Πολιτικής και των Στόχων Ποιότητος.
1.2. ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αυτές στηρίζονται στα θεμελιώδη για το ινστιτούτο ισοδύναμα:
1.3. ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ
Ο τρόπος ελέγχου των δραστηριοτήτων του Ι.ΜΕΤ. είναι:
- Ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων για κάθε δραστηριότητα,
- Η τεκμηρίωση της εκτέλεσης των εργασιών,
- Ο έλεγχος κατά την εκτέλεση των εργασιών και στην τελική παράδοση,
- Η τήρηση στοιχείων που να αποδεικνύουν την ποιότητα των υπηρεσιών,
- Η επιθεώρηση της εφαρμογής των παραπάνω, μέσω των εσωτερικών ελέγχων ποιότητος,
- Η διαδικασία της βελτίωσης των λειτουργιών της.
Και επιτυγχάνεται με τα εργαλεία:
- Ενιαίο ηλεκτρονικό μητρώο ένταξης και παρακολούθησης προτάσεων.
- Ηλεκτρονικό δελτίο έργου, ανανεώσιμο κατά έτος.
- Αυτόματη έκδοση δεικτών προόδου προτάσεων και έργων ανά τομέα, εργαστήριο, ερευνητή, τύπο έργου, κλπ.
1.4. ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
- Κοινοποίησή της Πολιτικής Ποιότητας στα στελέχη & στο προσωπικό του Ι.ΜΕΤ. (προβλέπεται η ανάρτησή της στον πίνακα ανακοινώσεων του Ι.ΜΕΤ.),
- Διοργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων του προσωπικού,
- Ενεργός συμμετοχή στην πραγματοποίηση των συναντήσεων της Επιτροπής Ποιότητας,
- Υποχρέωση των Επικεφαλείς Τομέων Έργου να ενημερώνουν τους υφιστάμενούς τους για το περιεχόμενο της Πολιτικής Ποιότητος,
- Κοινοποίηση στο προσωπικό των θεμάτων που αφορούν την πολιτική,
- Ικανοποίηση των απαιτήσεων του πελάτη, που βασίζονται σε θεσμοθετημένες και ρυθμιστικές αποφάσεις & διατάξεις και συμμόρφωση με αυτές,
- Διάχυση της Πολιτικής και των Στόχων Ποιότητος στο σύνολο της δομής και της ιεραρχίας του Ι.ΜΕΤ.,
- Υποστήριξη του Υπευθύνου Διαχείρισης Ποιότητος στο έργο του,
- Επιβεβαίωση της έγκαιρης ενσωμάτωσης των πόρων στα έργα του Ι.ΜΕΤ.,
- Προγραμματισμός επιστημονικής εκπαίδευσης/κατάρτισης του προσωπικού είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό,
- Επιδίωξη του κατάλληλου σκοπού για την διασφάλιση της πολιτικής ποιότητος,
- Υπόσχεση να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις και με την συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητος του συστήματος ποιοτικής διαχείρισης,
- Παροχή ενός πλαισίου εργασίας για την αξιολόγηση και τον απολογισμό των ποιοτικών αντικειμένων,
- Επικοινωνία και κατανόηση για την ποιοτική πολιτική,
- Απολογισμό για συνεχόμενη αρμοδιότητα για μια ποιοτική πολιτική.
Ευάγγελος Μπεκιάρης
Διευθυντής Ι.ΜΕΤ.