Ακρωνύμιο: CARBODIN
Τίτλος έργου: Car Body Shells, Doors and Interiors
Διάρκεια: 24 μήνες (01/12/2019 – 30/11/2021)
Περιγραφή: Το τρένο ως μεταφορικό μέσο παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα όπως ταχύτητα, ασφάλεια και μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Καθώς οι απαιτήσεις και σε ταχύτητα αλλά και σε περαιτέρω μείωση κατανάλωσης ενέργειας μεγαλώνουν, θα πρέπει η κατασκευή όλου του αμαξώματος να γίνει πιο ελαφριά, ώστε και να καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια κατά την μεταφορά, αλλά και πιο γρήγορη να είναι η ταχύτητά του. Ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος είναι η χρησιμοποίησή σύνθετων υλικών έναντι των μεταλλικών. Τα σύνθετα υλικά παρότι μεγάλης αντοχής είναι καινούργια υλικά και ως εκ τούτου χρήζουν συνεχούς και αξιόπιστης ανίχνευσης πιθανών βλαβών τους. Επιπλέον, για να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος επισκευών με σκοπό την σχεδόν αδιάλειπτη λειτουργία του τρένου θα χρειαστούν εξειδικευμένες τεχνολογίες επόπτευσης βλαβών και πρόληψης αυτών στα αμαξώματα.
Στόχοι: Οι στόχοι του έργου είναι να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα κατασκευής των σύνθετων υλικών με μεγιστοποίησή του αυτοματισμού παραγωγής, να παρουσιάσει ποια κομμάτια του αμαξώματος μπορούν να κατασκευαστούν από σύνθετα υλικά, όπως και μια προτεινόμενη παρουσίαση του αμαξώματος Στη κατασκευή των σύνθετων υλικών θα παρουσιαστεί ό,τι τελευταίο υπάρχει τεχνολογικά, τόσο κατασκευαστικά όσο και στον αυτοματισμό της παραγωγής τους, με επίκεντρο τη μείωση κόστους κατασκευής, αλλά και στην εφαρμογή τους στο αμάξωμα, με στόχο την άνεση των επιβατών, τη μείωση θορύβου τόσο στο αμάξωμα εν γένει αλλά και στη περιοχή της πόρτας απο-επιβίβασης με βέλτιστη ασφάλεια. Το CARBODIN θα παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο και προσαρμοσμένο σύστημα παρακολούθησης στατικότητας του αμαξώματος, έγκαιρης ανίχνευσης επερχόμενων βλαβών και πρόληψης αυτών, σε όλη την επιφάνεια των σύνθετων υλικών και συνδέσεων του με το αμάξωμα. Το CARBODIN στοχεύει επίσης στη βελτίωση των επιδόσεων του μελλοντικού συστήματος HMI μέσω μιας ευρωπαϊκής έρευνας για τον εντοπισμό βασικών αλληλεπιδράσεων, όπως οι χειρονομίες ή οι φωνές των οδηγών. Το CARBODIN θα επωφεληθεί από μια ισχυρή διεπιστημονική κοινοπραξία, αποτελούμενη από 14 εταίρους από 7 χώρες, αφοσιωμένη στις προαναφερθείσες δράσεις για τη μεγιστοποίηση του αντίκτυπου του έργου.
Ρόλος ΙΜΕΤ: Ο τομέας Γ του ΙΜΕΤ, με εξειδίκευση μεταξύ άλλων στη τεχνητή νοημοσύνη και στην επίβλεψη στατικότητας κατασκευών, ανέλαβε τη κατασκευή αυτοματισμού συνεχούς επιτήρησης βλαβών των μερών του αμαξώματος από σύνθετο υλικό, καθώς και των συνδέσεων τους με το υπόλοιπο αμάξωμα. Προς επίτευξη της υψηλής ποιότητας ανίχνευσης βλαβών χρησιμοποιήθηκαν ασύρματες μέθοδοι Ακουστικής Εκπομπής και ασύρματου δικτύου επιταχυνσιόμετρων. Επιπλέον, τo σύστημα επιτήρησης ενισχύθηκε και με πρόβλεψη βλαβών με στόχο την ελαχιστοποίηση του χρόνου επισκευών. Η χρήση ανώτερων τεχνικών Μηχανικής Μάθησης είναι επιβεβλημένη με στόχο τα άριστα αποτελέσματα. Επιπλέον, το ΙΜΕΤ συμμετέχει στην παραγωγή των σύνθετων υλικών με κατασκευή συστήματος επεξεργασίας των αισθητήριων δεδομένων από τη γραμμή παραγωγής, προς επίτευξη αυτοματισμού, μείωσης συνολικού κατασκευαστικού κοστολογίου και υψηλής ποιότητας τελικού αποτελέσματος.
Υπεύθυνος επικοινωνίας:
Δρ. Βασίλης Καππάτος
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 2310 498 486